Türkiye’de Dijital Dönüşüm

TÜBİSAD, gerçekleştirdiği online basın toplantısında “Türkiye’nin Dijital Dönüşüm Endeksi” raporunu açıkladı. Raporun, Türkiye’nin yıldan yıla katettiği mesafeyi görebilmek ve dijital dönüşümdeki hızını ölçebilmek için oluşturulan bir endeks çalışması olduğunu belirtelim.

Rapora göre 2019 yılında 2,94 olan dijital dönüşüm endeksi notu, 2020’de 3,06’ya yükseldi. Bu da dijital dönüşümde ülke olarak bir ilerlemenin içinde olduğumuzu gösteriyor. Endeksi oluşturan dört bileşenin dördünde de ilerleme kaydediyoruz.

Bireysel kullanımda en kötü olduğumuz alan cep telefonu aboneliği, ancak buna rağmen her 100 kişinin 97’sinde cep telefonu bulunuyor. Diğer ülkelerde ise kişi başına 1,5 cep telefonu gibi bir oran bulunduğu için ülke olarak kıyaslanan ülkelerin gerisinde kalıyoruz.

Yine bireysel kullanımda en iyi olduğumuz alan ise Twitter, Facebook, LinkedIn kullanımı gibi sosyal ağlara üyelikler. Özellikle iş dünyasının sosyal ağ kullanımı, bireysel kullanımdan daha yüksek. Halbuki geçtiğimiz yıl bireysel kullanım daha iyi olarak açıklanmıştı.

Bir diğer kötü olduğumuz alan, ne yazık ki patent başvuruları. Patent başvurularından yüzde 19’luk bir dilime sahibiz.

Dijitalleşen ekonomide en kötü olduğumuz alanlar, BİT alanındaki patent başvuruları, BİT alanındaki hizmet ihracatı ve sondan üçüncü olduğumuz e-katılım endeksi. Dijitalleşen toplumda endeks değeri 3,58 olarak karşımıza çıkıyor. E-devlet hizmetlerinin kullanımı da bir hayli yüksek. Toplum olarak baktığımızda ise eğitimde BİT kullanımı düşük, e-katılım endeksi ise yüksek.

Kaynak: https://webrazzi.com/2020/06/09/tubisad-turkiyenin-dijital-donusum-endeksi/

One thought on “Türkiye’de Dijital Dönüşüm

  • Haziran 23, 2020 tarihinde, saat 8:29 am
    Permalink

    Verdiğiniz faydalı bilgiler için çok teşekkür ediyorum elinize emeğinize sağlık.

    Yanıtla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Makalelerden ilk haberdar olmak için, mail listesine kaydolun!

Haber bültenine başarıyla abone oldunuz.

İsteğinizi göndermeye çalışırken bir hata oluştu. Lütfen tekrar deneyin.

Ayşe Zengin, bu formda verdiğiniz bilgileri sizinle iletişim kurmak, güncellemeler ve pazarlama sağlamak için kullanacaktır.