Cumartesi, Temmuz 31, 2021
spot_imgspot_img

Koronavirüsün televizyon ve reklam sektörüne etkileri

Koronavirüs nedeniyle hem evden çalışanların artması hem de sokağa çıkma yasağı nedeniyle televizyon izlenmelerinde büyük bir yükseliş söz konusu. Zamanını evde geçiren insanlar televizyon ekranı başında daha fazla zaman geçirmeye başladı.

11 Mart’ta ilk korona vakası görülmesinden bu yana 1 aydan fazla zaman geçti. Hükümetin evde kalın çağrıları ve son 3 haftadır hafta sonları uygulanan sokağa çıkma yasakları ile evde vakit geçiren insan sayısı yükseldi. Bu durum da televizyon ve reklamcılık sektöründe olumlu etkiler oluşturdu.

Evde televizyon izlenme oranlarının artışı şüphesiz haber kanallarına olumlu etki yaptı. Haber kanallarının Nisan ayında izlenmesi Şubat ayına göre yüzde 35 artış gösterdi.

Ana kanallarda ise (Atv, Kanal D, Show, Star, Fox, Tv8, Trt1 ve Kanal 7) Şubat ayına göre yüzde 8’lik bir izleyici kaybı söz konusu. Bunun en önemli nedeni birçok kanalda dizilerin yeni bölümlerinin yayınlanmamasıdır.

Alternatif kanallar olarak bilinen A2, Beyaz TV, D Max, 360 TV, TLC ve TV 8,5 ise Şubat ayına göre izleyicilerini yüzde 12 artırmayı başarmış durumda.

Bu süreçten en fazla etkilenen kanallar ise şüphesiz spor kanalları. Spor kanalları Şubat ayına göre yüzde 70’lik bir izleyici kaybı yaşadı.

Koronavirüsün çocuk kanallarına etkisi ise hiç olmamıştır. Şubat ve Nisan dönemlerinde çocuk kanallarının izleyici oranlarında bir değişiklik olmamıştır.

* Nisan ayı hesaplamaları 1-20 Nisan verileri üzerinden yapılmıştır.

Abone Ol
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments

Latest Posts

spot_imgspot_img

En Çok Okunanalar