Programatik reklamcılık sayesinde display, video, mobil, rich-media, native gibi farklı modelleri rahatlıkla kullanabilirsiniz. Aynı anda farklı KPI’lı kampanyaları (bilinirlik, yeniden hedefleme, dönüşüm vs.) yönetebilirsiniz. Kreatifleri veriyle besleyerek dinamik hale getirebilirsiniz. Gerçek-zamanlı fiyat optimizasyonu yapabilirsiniz.
Programatik TV metotlarından Addressable TV nedir?
“Linear Addressable Tv” veya “Linear Broadcast TV”olarak İki çeşit programatik TV satınalması yapılabilir.
Linear Addressable TV, set-top box üzerinden kayıtlı hanehalkı verisine göre farklı TV reklam spotu yapılan yayınlardır. Bu tarz kullanımlarında hanehalkı bazında hedefleme esastır ve paid-TV kullanıcılarını içermektedir.
Linear Broadcast TV ise,TV kanallarının ve programlarının ekstra verilerle indeksleme yöntemi ile hedefleme yapılarak teknoloji platformu üzerinden geleneksel TV spot kampanyasının yayınlanmasıdır.
Programmatik Tv nedir?
Programatik TV, TV spotlarının teknoloji platformu üzerinden veri odaklı planlanması, satınalınması, ölçümlenmesi ve optimize edilmesidir . Geleneksel TV reklamcılığının platformlara taşınıp, veri ile daha fazla entegre edilmiş yöntemlerle TV spotlarının yayınlanmasıdır.
OTT, Blu Ray oynatıcı, konsollor vs.üzerindeki “Connected TV” satınalımları online üzerinden gerçekleştiği için Programatil TV’den ziyade pazar araştırma firması Emarketer’ın da belirttiği gibi bu tarz kullanımlar dijital video reklamcılığı kategorisi altına girmektedir.
Farklı programatik TV metotları nedir?
“Linear Addressable Tv” veya “Linear Broadcast TV”olarak İki çeşit programatik TV satınalması yapılabilir.
Linear Addressable TV, set-top box üzerinden kayıtlı hanehalkı verisine göre farklı TV reklam spotu yapılan yayınlardır. Bu tarz kullanımlarında hanehalkı bazında hedefleme esastır ve paid-TV kullanıcılarını içermektedir.
Linear Broadcast TV ise,TV kanallarının ve programlarının ekstra verilerle indeksleme yöntemi ile hedefleme yapılarak teknoloji platformu üzerinden geleneksel TV spot kampanyasının yayınlanmasıdır.
Kaynak: digitalage